SANAT ETKİNLİĞİ
Malzemeler:
- A4 çıktısı (Kalın kâğıda çıktı alırsanız daha iyi olacaktır. Eğer alamazsanız a4 kağıdının arkasına fon kartonu yapıştırabilirsiniz.)
- Pastel boya, kuru boya veya keçeli kalem
- Makas
- Yapıştırıcı
Etkinlik Adımları:
- Öncelikle gemiyi istediğimiz renklerde boyayalım.
- Boyadığımız gemiyi dikkatlice keselim.
- Gemiyi tabanı yerde kalacak şekilde katlayalım.
- Kenarlarından keselim.
- Kestiğimiz kenarları katlayıp yapıştıralım ve gemiyi 3 boyutlu hale getirelim.
- Hayvan figürlerini keselim.
- Katlama yerlerinden katlayalım.
- Yapıştırma işareti bulunan yere yapıştırıcı sürelim.
- Hayvanın arka tarafından yapıştırıp, 3 boyutlu hale getirelim.
3 boyutlu gemimiz ve hayvanlarımız hazır! Hz. Nuh’un kıssasını canlandırıp oynayabiliriz. Hayvanları sırayla gemiye bindirelim ve hikâyeyi canlandırarak öğrenelim.
Çocuklar, Hz. Nuh’un kıssasını eğlenceli bir şekilde öğrenirken el becerilerini ve hayal güçlerini geliştirirler.
OYUN ÖNERİSİ
“Yerden Yüksek: Nuh’un Gemisi Versiyonu”
Klasik “Yerden Yüksek” oyununa yeni bir versiyon getiriyoruz! Bu oyunda, bulunduğumuz alanı bir gemi olarak hayal ediyoruz. Koltuklu bir oda, minderli bir alan, kaldırımlar, piknik alanındaki kamelyalar gibi birçok yerde oynayabiliriz. Yüksek yerler ise “filika”, yani can kurtaran sandalları olacak.
Nasıl Oynanır?
- Her oyuncu bir hayvan seçer ve şifreli bir şekilde bu hayvanı tarif eder. Örneğin: “Dört ayağı var ve sütü çok lezzetlidir. Kayalıklarda seke seke gider.” (Cevap: Keçi)
- Doğru cevabı bulan kişi, kendi hayvanını tanıtacak.
- Onun da hayvanı bulununca, kura ile ebe seçilir ve iki oyuncu arasında “Yerden Yüksek” ebelemece başlar.
- Ebe olan kişi, yakaladığı oyuncuyu filikaya götürerek kurtarmaya çalışır.
Bu oyun sayesinde:
✅ Hz. Nuh’un kıssasını eğlenceli bir şekilde konuşuyoruz.
✅ Farklı hayvanları tanıyoruz ve özelliklerini öğreniyoruz.
✅ Hareketli ve eğlenceli bir anı biriktiriyoruz!
Şimdi, herkes bir hayvan seçsin ve oyun başlasın!
EBEVEYNLERE NOT
Oyunlarımızın amacı, çocukları kazanan veya kaybeden olarak sınıflandırmak ya da etiketlemek değildir. Böyle bir kıyaslama, çocukların psikolojik gelişimi açısından sağlıklı kabul edilmemektedir. Önemli olan, çocukları çabalamaya teşvik etmek, peygamber kıssalarını hatırlamalarına yardımcı olmak, hareket ve düşünme becerilerini geliştirmek ve onlarla anlamlı anılar biriktirmektir.
Bu yüzden oyunun sonunda:
✔ Kazananı hep birlikte tebrik edin.
✔ Diğer oyuncuları da çabaları için takdir edin.
Örneğin:
“Bugün herkes elinden gelenin en iyisini yaptı! Bu keyifli anıyı bizimle paylaştığınız, neşenizle oyunu güzelleştirdiğiniz, yeni taktikler öğrettiğiniz ve yüzümüzü güldürdüğünüz için hepinize çok teşekkür ediyoruz. Şimdi takım sarılması zamanı!”
Bu tür ifadelerle her çocuğun değerli olduğunu hissettirmek, oyuna katılan herkes için unutulmaz ve güzel bir deneyim olacaktır.
Unutmayalım ki:
📌 Günümüzde sınav sistemleri, sadece birincileri öne çıkararak çocuklar arasında rekabet, akran zorbalığı ve kıyaslama kültürünü artırmaktadır. Bunun önüne geçmek, biz yetişkinlerin sözlerine, tutumlarına ve bakış açısına bağlıdır.
📌 Değerli olmak, sadece başarıyla ölçülemez! Cinsiyet, ırk, ten rengi, göz rengi, beceriler, ilgi alanları ya da ders başarıları insanın değerini belirlemez. Değer, insanın özünde, sözlerinde, niyetlerinde ve diğer canlılarla kurduğu güzel ilişkilerde saklıdır.
Bu yüzden çocuklarımızı tek bir alan üzerinden kıyaslamaya ve etiketlemeye değil; onların varlığına şükretmeye, sevgimizi ve saygımızı bolca göstermeye özen gösterelim. 🌿💖
Psk. Dan. Merve Ünsal
Etkinlik çıktısını indirmek için tıklayınız.